عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه اصلی همه در گفتمان انقلاب اسلامی را نشان دادن افق روشن عنوان کرد و گفت: پس از تنفیذ رئیس جمهور منتخب توسط رهبر معظم انقلاب، باید همه به دولت کمک کنیم.

سعید جلیلی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا ، سعید جلیلی در نشست صمیمی با تعدادی از خانواده های شهدا که در مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در یکی از مذاکرات طرف غربی از من پرسید مردم سالاری دینی چه فرقی با دموکراسی های غربی دارد، پاسخ دادم مردم شما رأی می‌دهند و می روند ولی مردم ما جان و فرزند خود را در این مسیر هدیه می‌دهند و حتی طلبکار نظام هم نیستند و خود را همچنان بدهکار نظام می دانند.

وی انتخابات را مظهر اقتدار و قدرت کشور دانست و بیان کرد: دشمن بارها تلاش کرد مردم را از این مسیر بردارد اما نتواست، زیرا قدرت ما نشات گرفته از فداکاری شهیدانمان است که این مسیر را برای ما باز کرده اند و آنها همان فرزندان و همسران شما هستند.

جلیلی ادامه داد: ملتی که حاضر است در هر عرصه‌ای که وارد می شود جانش را در دست بگیرد و دشمنان ما در محاسبات خود این موضوع را نمی فهمند؛ در نزدیکی روستای قنات ملک در کرمان، روستایی است که از هزار نفر جمعیت در زمان جنگ، ۷۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است آنها این مسأله را نمی فهمند.

وی با اشاره به نگرانی دشمنان از پیمودن راه شهدا توسط جوانان، بیان کرد: به همین دلیل است که شهید سلیمانی می‌شود کابوس رئیس جمهور ابرقدرت دنیا؛ مگر فرزند عشایر جنوب کرمان چه قدرتی تولید کرده که اینگونه کابوس دشمنان شده است؟ دشمنان ما نگران این هستند که این مسیر که شهدا گشوده اند، همچنان ادامه یابد.

بخشی از آن فرصت‌های مورد تاکید، معنوی است که شهدا ایجاد کرده اند

جلیلی تصریح کرد: اینکه در ایام انتخابات می‌گفتم یک جهان فرصت داریم بخشی از آن فرصت‌های مادی است ولی بخش عمده ای از این فرصت های معنوی است که شهدا ایجاد کرده اند.

وی یادآور شد: یک ویژگی شهدا که قرآن به آن تصریح دارد و ما کمتر به آن توجه داریم این است که چنین حرکتی آغاز شد و برخی از افراد برای ادامه این حرکت جان خود را فدا کنند، به تعبیر آیت الله جوادی آملی وقتی راهی شروع می‌شود یک عده به انتهای راه می رسند و شهید می شوند و بخش دیگر در ادامه این راه هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت توجه به افق های بلند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمنان این است که دیگران را با جنگ یا تحریم اقتصادی یا ابزار رسانه از ادامه این راهی که شهدا گشوده‌اند ، منصرف کنند؛ این راه افق های خیلی بلندی دارد، در پیام رهبر انقلاب به آقای پزشکیان دیدیم که ایشان بر اهمیت توجه به افق های بلند تاکید داشتند.

وی با بیان این جمله که شهدا به سعادت بزرگ رسیده اند و امروز از آنچه خدا به آنها داده، متنعم شده اند؛ گفت: شهدا وقتی به انتهای راه رسیدند، ما را رها نمی کنند بلکه در قرآن آمده از خداوند می خواهند که از کسانی که این مسیر را طی می کنند، خبر خوش به آنها بدهند.

جلیلی در ادامه گفت: این حرکتی که شما افراد نزدیک به شهدا آغاز کردید و اقداماتی که در انتخابات انجام دادید، از همین جنس و نگاه است و نباید نگران شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شهدا زنده اند و مدام از خداوند می خواهند در حق ادامه دهندگان این راه خبر خوش به آنها بدهد و از خداوند بشارت می خواهند و خدا به آنها می گوید نگران نباشید؛ لذا این راه پر از امید و نشاط است و این راه با یک هدف بلند در حال طی شدن است و باید آن را ادامه دهیم.

وی افزود: شنبه خدمت رهبر انقلاب رسیدم و ایشان از این کار بزرگ جهاد تبیین خانواده شهدا تقدیر کردند؛ شهدا برای کسانی که در مسیر آنها حرکت می کنند و هنوز به آنها نرسیده اند، از خدا بشارت می خواهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: شما عزیزان که پاره تن خود را تقدیم می کنید بدنبال این نیستید که فلانی رأی بیاورند بلکه برای هدف متعالی این کار را می کنید؛ این یک کار پیوسته است لذا باید این حرکت را در ادامه مسیر مرتب ادامه دهیم.

جوانان با تقدیم جان خود جلوی پیشبرد اهداف دشمن را می‌گیرد

جلیلی اظهار داشت: من وقتی از فعالیت های شما آگاه شدم شرمنده می شدم که آیا قابل چنین محبت هایی هستم یا نه؟ اینکه مادر شهید آرمان یا خانواده شهید عجمیان وقتی پای کار می آیند، کار بزرگی است؛ دشمن تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف خود می کند اما ناگهان یک جوان با تقدیم جان خود جلوی آنها را می گیرد که در همه عرصه‌ها بوده است در عرصه شهدای هسته ای یا شهدای امنیت با شهدای آتش‌نشان و...

وی خاطرنشان کرد: چرا غرب نگران ادامه این مسیر است؟ چون می فهمد اندیشه راه شهدا دارد الگویی از زن ارائه می دهد که تمام الگوهای آنها از زن غربی را به چالش می کشد؛ در شهرهایی که می رفتم می دیدم که بانوان با تمام توان دارند تلاش می کنند و حفظ الگوهای دینی، مانعی در نقش آفرینی آنها نیست.

وی افزود: دشمن از همین ناراحت است بالاترین نقش پرشکوه را مادران و همسران و فرزندان شهدا ایفا کردند ؛ حال ببینید این حضور چه قدرتی ایجاد می کند و همین قدرت می‌تواند پیشرفت ایجاد کند.

جلیلی با بیان اینکه وظیفه من بود که خدمت تک تک شما برسم و دست شما را ببوسم، گفت: از شما عزیزان این خواهش را دارم که این راه با قدرت ادامه یابد رهبری عزیز هم این خواسته را دارند و نسل جوان ما باید بدانند؛ دهه هفتادی ها و دهه هشتادی ها آمدند و تکرار کردند، حتی دهه نودی ها دیدید که درباره انتخابات اظهار نظر هوشمندانه می کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمن از همین موضوع می ترسد چون نوجوان ما مسیر را فهمیده است؛ ما باید وظیفه‌مان را انجام دهیم انتخابات یکی از این مسیرها بود.

وظیفه اصلی ما در گفتمان انقلاب اسلامی نشان دادن افق روشن است

جلیلی تصریح کرد: این عرصه، جنگ است؛ یکی تهمت می زند و یکی تخریب می کند ولی ما باید در این مسیر افق را نگاه کنیم و وقت برای پاسخ دادن به آن اتهامات را نداریم؛ شاید در جایی وظیفه روشنگری داشته باشیم اما وظیفه اصلی ما در گفتمان انقلاب اسلامی نشان دادن افق روشن است.

وی با تاکید بر اینکه ما یک راه موفق طی شده داریم، افزود: در همین ۱۰ - ۲۰ سال اخیر آمدند برخی کشورها این کار را بکنند ولی به آنها اجازه ندادند اما نتوانستند مانع ایران شوند چون ما شهید داده ایم.

جلیلی بیان کرد: مگر باکری فرد کمی است؟ یک عظمت است یک اسطوره است؛ شهدای ما در همه سطوح عزیزند چه شهدای شاخص و چه آنهایی که شناخته نشده اند و این کوتاهی ماست که آنها را نشان ندادیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: عظمت کار شما این است که در عرصه های مختلف شهید می دهید چه جنگ باشد و چه آتش نشانی و خدمت؛ این است که دشمن را ناامید می کند ؛ این حرکت ارزشمندی که با انتخابات شروع شد و نزدیک به ۱۴ میلیون نفر به آن رأی دادند، باید ادامه یابد آن هم در شرایطی که نه رسانه ای بود نه چهره ای حمایت کرد؛ همین مردم خود این حرکت را انجام دادند.

وی ادامه داد: ما باز هم از این مسایل داریم و باید به سمت آرمان و هدف شهدا که پیشرفت و تعالی کشور است حرکت کنیم؛ همه باید کمک کنیم چه دولت رقیب ما چه دولت رفیق ما و بعد از تنفیذ رهبری باید کمک کنیم ؛ اگر جایی هم ضعف و نقص است باید دلسوزانه مطرح کنیم و پیشنهاد دهیم، این کار یک نفر و دو نفر نیست، به همه مربوط است.

جلیلی گفت: لذا با این نگاه باید کار جدی را پرقدرت ادامه دهیم من هم در خدمت هستم باید همانطور که در ایام انتخابات به روستاها سر می زدیم که به فلان فرد رای بدهید باید بعد از انتخابات هم برای پیشرفت کشور این کار را به پیش ببریم.

وی در پاسخ به درخواست برخی خانواده های شهدا مبنی بر اینکه پاسخ اتهامات جبهه رقیب به جلیلی باید داده شود، گفت: اینکه گفتم مشغول حواشی نشویم و نیازی نیست پاسخ فلان کانال تلگرامی که این حرف را زده، بدهیم، به همین دلیل است چون این اقدامات انرژی ما را می گیرد.

جلیلی خاطرنشان کرد: از اخلاق و تقوا خارج نشویم؛ ما به اندازه کافی حرف برای گفتن به جامعه داریم.

در ادامه این مراسم برخی از خانواده های شهدا نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند.

فرزند شهید سروری: انقلاب اسلامی در محور مقاومت مظلومان تاریخ قرار دارد

ملت ایران مدیون نهضت عاشورا هستند و اگر عاشورا نبود قیام هایی مانند تحریم تباکو نهضت مشروطه و ۱۵ خرداد که برای تعالی اسلام و ایران با الگوبرداری از عاشورا بوده، وجود نداشت.

خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی در محور مقاومت و همه حرکت های مظلومان تاریخ قرار دارد و ملجأ مظلومان است.

احمدی روشن ها مجاهدانه ایستادند و پر تلألؤ راه انقلاب را گشودند.

اگر می بینیم در اربعین حسینی میلیون ها نفر بزرگترین تجمع جهان را شکل می دهند، روح معصوم در آن می درخشد.

۱۰ هزار و ۲۰۰ فرزند شهید از سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کردند شما نماینده جبهه انقلاب بودید.

در همه انتخابات ها توانستیم تعدادی از فرزندان شهدا را دور هم جمع کنیم، علاقه مندیم این حمایت را ادامه دهیم.

پدر شهید خلیلی: شهدای پس از جنگ ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند

شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت، شهدای امنیت، شهدای هسته ای همگی ادامه راه شهدای دفاع مقدس هستند.

به وجود آقای جلیلی افتخار می کنیم اخلاق و رفتار و منش شما در مناظرات برای ما باعث افتخار بود از منظر ما، شما پیروز هستید.

ما اعلام کردیم به کسی رأی می دهیم که یک نقطه سیاه در زندگی اش نداشته باشد.

ما یک گروه جهادی هستیم که در سیستان و بلوچستان فعالت عمرانی داریم.

ما پیشنهاد دادیم گروه جهادی شهید خدمت ایجاد شود و همه گروه های جهادی زیر لوای این گروه فعالیت کنند تا منسجم تر و هماهنگ نر فعالیت کند و از افراد مجرب تر استفاده شود.

آقامحمدی فعال فضای مجازی: در فضای مجازی به شدت در حال تخریب هستیم

در فضای مجازی به شدت در حال تخریب هستیم برخی گروه های فشار هستند که مأموریت دارند انقلابیون را از دایره خارج کنند و به سمت اصلاح طلبان یا ضد انقلاب ها گسیل دهند.

در ایام انتخابات به شدت تحت ضربات مراکز آمارسازی و نظرسنجی بودیم و نظرسنجی هایی تولید می کردند که نامزدهای رقیب جلوتر از آقای جلیلی هستند.

حاج خانم رسولی، همسر شهید قهاری: آقای جلیلی از موضوع معیشت صحبت نکرد

اهل استان کرمانشاه هستم که متاسفانه آرای شما در این استان پایین بود و من از مردم پرسیدم چرا مشارکت نداشتید؟ گفتند آقای جلیلی از موضوع معیشت صحبت نکرد.

مردم می گفتند ای کاش آقای جلیلی جزئی تر درباره معیشت اظهار نظر می کرد به خصوص که استان کرمانشاه بالاترین آمار بیکاری را دارد.

متاسفانه ستادهای استانی چندان قوی نبودند.

پدر شهید نبی آقاعبداللهی: اصولگرایان حاضر به کناره گیری به نفع هم نیستند

جناح اصلاح طلب همواره اتاق فکر داشت و برای سال های بعد برنامه داشت ولی جبهه انقلاب نهایتا دو سه ماه قبل از انتخابات دنبال یک نامزد تمام عیار می گردند.

باید اتاق فکری داشته باشیم نه اینکه قبل از انتخابات مجری تلویزیون را نامزد انتخابات کنیم.

اصولگرایان نمی توانند یک نفر را داشته باشند و با چند نامزد وارد انتخابات می شوند و هیچ یک حاضر به کناره گیری نیستند.

پدر شهید مرتضی کریمی: اگر آقایان وحدت می کردند، آقای جلیلی در همان مرحله اول پیروز می شد

اگر آقایان وحدت می کردند، آقای جلیلی در همان مرحله اول پیروز می شدند خدا توفیق دهد تا حب دنیا از دل ما برود و این انقلاب و نظام را تضعیف نکنیم.

خاکستری هایی که در مرحله اول رای ندادند در مرحله دوم به اقای پزشکیان رأی دادند.

وصیت همه شهدا این بود که اگر می‌خواهید گمراه نشوید گوش به فرمان ولایت فقیه باشید.

ما هر گاه از این موضوع کوتاه آمدیم، ضربه خوردیم.

خانواده شهیدان جنگروی: شهید خدمت با مردم ارتباط چهره به چهره گسترده‌ای داشت

در فضای مجازی فعالیت گسترده ای داشتیم اما ارتباط اصلی با ستاد انتخاباتی شما ضعیف بود که باید در آینده این ضعف برطرف شود.

فاصله حاکمیت با مردم و خصوصا خانواده شهدا زیاد شده است و به مشکلات خانواده شهدا اعم از مادی و معنوی رسیدگی نمی شود.

باید این فاصله ها را کم کنیم و مدیران ما دربهای بسته را به روی مردم باز کنند.

شهید خدمت با مردم ارتباط چهره به چهره گسترده‌ای داشت.

خواهر شهید اسکندر هادیان: به خانواده شهدا رسیدگی نمی شود

آقای جلیلی رأی خیلی خوبی آورد و نشان دهنده تأثیرگذاری وی در کشور است.

من کارمند بودم و با ۲۵ سال سابقه بازنشسته بودم ولی به خانواده شهدا رسیدگی نمی شود به برادرم که نیاز مالی دارد، بنیاد شهید هیچ‌گونه کمکی نکرد.

این خانواده ها پشتوانه نظام بوده اند.

کد خبر 866361
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    3 0
    سالهاست که جنگ تمام شده اما دوستان بجای سازندگی پس از جنگ همچنان در حال و هوای جنگ هستند